Děláme vše pro to, abyste tuto stránku "REKLAMACE A VRÁCENÍ" nemuseli nikdy navštívit. Pokud by však nastal takový případ, že byste to potřebovali, zde najdete potřebné informace, jak při reklamaci nebo vrácení zboží (odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů) postupovat.
Reklamace
- Napište průvodní dopis s popisem závady a kontaktními údaji.
- Zboží spolu s příslušenstvím a průvodním dopisem pečlivě zabalte, aby se předešlo poškození při přepravě.
- Balík zašlete na uvedenou adresu:
AQUA product s.r.o.
Modřická 720/56B
664 48 Moravany
Pro doručení můžete využít takového přepravce, který doručí zásilku přímo na adresu naší provozovny, například Česká pošta, DPD, PPL, GLS, GEIS, Toptrans, InTime, WEDO, ...
- Servisní oddělení obdrží balík, zboží pečlivě zkontroluje a vyhodnotí, zda se jedná o oprávněnou záruční reklamaci, nebo nikoliv.
- V případě oprávněné záruční reklamace provede servisní oddělení opravu, příp. výměnu. V případě neoprávněná záruční reklamace nebo pozáruční reklamace vás servisní oddělení kontaktuje pro konzultaci, jak postupovat dále - provést placenou opravu/zaslat nový kus/neprovádět opravu.
- Servisní oddělení odešle reklamované zboží zpět na vaši adresu.
Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů
- Napište průvodní dopis, ve kterém uvedete, že si přejete zboží zakoupené přes e-shop vrátit v zákonné lhůtě 14 dnů. Dopis by měl dále obsahovat vaše údaje a číslo účtu, na který budete chtít vrátit peníze.
- Balík zašlete na uvedenou adresu:
AQUA product s.r.o.
Modřická 720/56B
664 48 Moravany
Pro doručení můžete využít takového přepravce, který doručí zásilku přímo na adresu naší provozovny, například Česká pošta, DPD, PPL, GLS, GEIS, Toptrans, InTime, WEDO, ...
- Servisní oddělení obdrží balík, zboží pečlivě zkontroluje a určí stanovisko, zda je zboží kompletní a nepoškozené nebo zda je nekompletní příp. opotřebené. Na základě stavu zboží je určena částka pro vrácení.
- V případě problému (opotřebení nebo nekompletnost) vás servisní oddělení kontaktuje. V opačném případě se zboží přijme na sklad, vytvoří dobropis a peníze následně zašlou na účet uvedený v průvodním dopisu.
Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy ke stažení ZDE.
Zásilka mi dorazila poškozená
- Neprodleně kontaktujte přepravní společnost
- Pořiďte fotodokumentaci
Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
- Volbu způsobu reklamace má kupující.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.